Ha Önnek ékszerüzlete van, biztos vagyok benne azt szeretné, hogy üzlete a kiváló árukészleten kívül a következőkről legyen ismert:
- professzionális szemlélet
- szakmai kompetencia
- munkatársai szakirányú ismeretekkel nyűgözzék le a vásárlókat
- az üzlet, ahova jó betérni, ahol mindig új és értékes információkhoz juthat a látogató
Én magam is több, mint 15 évig dolgoztam műkereskedelemben, tehát jól ismerem a hazai piacot, annak erősségeit és gyengéit.
Elsősorban az eladók, munkatársak szakmai felkészültségének javításában kívánok segíteni.
Ők azok, akik elsőként találkoznak a betérő látogatóval, sok esetben rajtuk múlik, hogy vásárló lesz-e belőlük, vagy pár tétova perc után kifordulnak az utcára.
Több módja van annak, hogy a nézelődőből vásárló váljon, tudjuk, hogy temérdek üzleti stratégia szól erről. Én arra kívánom helyezni a fókuszt, amit úgy hívunk szakmai kompetencia.
Mind közül talán a legfontosabb, ugyanis, ha ez hiányzik, vagy akár csak hiányos, az rányomja a bélyegét az üzlet megítélésére.
Egy vásárlás során a tranzakción túl (vevőé lesz az árucikk, üzleté annak ellenértéke) fontosnak tartom, hogy a vásárló korrekt, hiteles információt kapjon az adott tételről. Ez sokszor a megfelelő ismeretek hiányában nem történik meg, vagy éppen az áru úgy talál gazdára, hogy nem a valóságnak megfelelő információkkal látják el a vásárlót (ilyenkor a vásárló megtévesztése történik a biztos eladás érdekében).
Tapasztalatom az, ha az eladó felkészült (esetünkben megfelelően ismeri a nemesfémeket, drágaköveket, csiszolási formákat és technikákat) és megosztja tudását a potenciális vásárlóval, akkor előbb-utóbb nem csak vásárolni fog az illető, de vissza is jár, adott esetben törzsvásárlóvá válik, tehát ragaszkodik az üzlethez, vagy eladóhoz.
Téves feltételezés, hogy elegendő felsorolni az adott ékszer legfontosabb paramétereit, hiszen a tudás nem egyenlő azzal, hogy felolvassuk a címkén található információkat!
Vegyünk egy példát: adott egy klasszikus 0,15 ct-os szoliter brill gyűrű, fehér arany karmos foglalatban. Ebben az esetben legalább 3-4 különböző területre lehet felépíteni az eladási stratégiát:
- vásárló számára legizgalmasabb témával kezdeni , ami feltehetően a briliáns (itt beszélni arról:
mi a briliáns és gyémánt közötti különbség, miért a briliáns a csiszolások királynője, 4C-ről, stb.). - Folytatni a sort az arannyal (miért előnyös, ha fehér aranyba van foglalva, egyáltalán mi az a fehér arany, mit tartalmaz, hogyan készül, mit kell tudni a karmos foglalatról, etc…)
- Végül lehet beszélni a jegygyűrű történetéről, hova nyúlik vissza, mennyit és miben változott évezredek alatt, mindig szerelmi zálog volt-e, vagy teljesen másképp indult története,…
Ugye érzékelhető a különbség, ha fentiek szerint járunk el, vagy azt ismételgetjük, milyen szépen csillog a kő, és milyen jó a tüze…
Vallom és hiszem egy jó eladó legfontosabb ismérve a magabiztos tudás (persze nem árt némi kedvesség és odafigyelés sem…). Rengeteg előnnyel jár az, amikor meggyőzően, mégis szakszerűen tudunk fellépni, konstruktív javaslatokat tárva a vásárló elé, akivel immár kölcsönösen partnernek tekintjük egymást.
Ugye te is szeretnéd, ha nem kellene többé attól tartanod, hogy elhangzik egy olyan kérdés/kérdéssorozat, amire nem tudsz megfelelően válaszolni. A vásárló jogos elvárása, hogy feleljünk meg minden kérdésére, de ezt csak úgy tudjuk teljesíteni, ha valódi tudás áll mögöttünk.
Mivel luxustermékekről van szó, melyet jelentős pénzkiadás kísérhet, fontos, hogy sugározzon rólad, teljes mértékben tisztában vagy az adott ékszerrel, annak összes jellemzőjével.
Meggyőzően tudj érvelni, hogy két hasonló termék esetén miért mások az árak, melyik felel meg jobban azoknak a kritériumoknak, amiket felvázolt a vásárló, stb.
Objektív rálátást biztosíts a döntés előtt állónak, legyen szó ajándék beszerzésről, saját részre történő, vagy befektetési célú vásárlásról.
Hogyan zajlik a tréning?
Az Önök üzletében, árukészletükhöz igazodva történik ez a speciális felkészítés.
Előtte egyeztetünk, felmérem kurrens kínálatukat, hogy pontosan az Önök igényeihez alakítsam a tréning anyagát. (Például, ha nem forgalmaznak szerves drágaköveket tartalmazó ékszereket, akkor ne azzal teljen az idő, mit érdemes tudni a gyöngyről, korallról, vagy borostyánról.)
A lényeg minden esetben, hogy a tréning után munkatársai maximális hozzáértéssel és ismeretekkel rendelkezzenek az árukészletet kitevő ékszereket illetően és ennek köszönhetően professzionálisan tudják a vásárló igényeit kielégíteni.
Időtartama:
6-8 óra